Vores dagligdag

Dagens gang

Hver morgen bliver der serveret morgenmad fra kl. 6-7.30, her spiser vuggestue og børnehave sammen. Vi prioriterer en rolig start på dagen for barnet, hvor vi hygger om morgenbordet.

Efter morgenmaden deler vi børnene op på deres stuer, vuggestue for sig og børnehave for sig, her er der fri leg, hvor de voksne deltager i børnenes lege. Vi vægter at de voksne er i børnehøjde, for at kunne danne de tætte relationer til børnene.

Formiddagsaktiviteter i børnehaven

Hver dag spiser vi formiddagsmad kl. 9 og derefter er der aktiviteter baseret på et tema/emne, som indeholder elementer fra den styrkede pædagogiske læreplan, f.eks. skoven, eventyr, førstehjælp m.m Fredag er der legedag.

Der bliver serveret frokost kl. 11 og eftermiddagsmad bliver serveret kl. 14. Vi spiser vores måltider i små grupper, da det giver god mulighed for dialog med børnene om dagens oplevelser.

Når CORONA ikke er tilstede, tager børnehaven gerne hver torsdag på tur ud af huset. Vi har rejsekort, så det giver os mange muligheder for at komme godt rundt i THY og nogle gange andre steder med både bus og tog. Vi gør stor brug af Nationalparken, hvor vi besøger både skov, fjord, strand og hav. Mindst en gang om måneden går turen til Thisted, hvor vi besøger biblioteket, her låner vi bøger, der passer til vores tematiske arbejde, samt gode bøger til dialogisk læsning.

I vinterhalvåret har vi mulighed for at låne hallen på Hundborg gamle skole, hvor vi tager på tur til. Her er der rig mulighed og plads til gode motoriske udfoldelser. I forår- og sommerperioden tager vi ofte på den lokale fodboldbane.

fodbold           cykel     skov

kreativ inde          ave  krible