Dagligdag i vuggestuen

Dagens gang

Hver morgen bliver der serveret morgenmad fra kl. 6-7, her spiser vuggestue og børnehave sammen. Vi prioriterer en rolig start på dagen for barnet, hvor vi hygger om morgenbordet.

Efter morgenmaden deler vi børnene op på deres stuer, vuggestue for sig og børnehave for sig, her er der fri leg, hvor de voksne deltager i børnenes lege. Vi vægter at de voksne er i børnehøjde, for at kunne danne de tætte relationer til børnene.

Formiddagsaktiviteter i vuggestuen

I vuggestuen starter vi formiddagen med frugt kl. 8.45. Herefter går vi gerne udenfor og laver forskellige aktiviteter, som passer til børnenes alder og interesser.

Vi bestræber os på at komme ud hver dag.

Kl. 10.45 bliver der serveret frokost og derefter puttes børnene til middagslur. Efterhånden som børnene står op, bliver der serveret eftermiddagsmad og der er rum for leg og fordybelse i løbet af eftermiddagen også.

Tid er et af nøgleordene i vuggestuen, for relations dannelse, både barn-voksen og barn-barn. Relations dannelse tager tid og kræver ikke mindst nærvær. Derfor er tiden til det enkelte barn afgørende for os, netop for at skabe en god og kærlig relation til alle børn.

Hos os er barnets udvikling i fokus, et lille barn udvikler sig med hastige skridt og vi følger med. Derfor bliver tid igen en væsentlig faktor hos os, vi giver netop børnene tid til at læse, forstå, føle, udforske og undre sig.

Når barnet starter i vuggestue invitere vi til en opstartssamtale, efter 3 mdr. er der en statussamtale og derefter tilbyder vi samtale en gang om året. Skulle der være behov for yderligere samtale er vi klar til det.

gedeer      vu   skov

skov     skov    vuskov